18 října 2009

17.10. Money, money, money.... (by Evka)

Jelikož nestihnem klášter, máme zevlící, správně dovolenkářsky pomalé tempo. Přesunuli jsme se na vzdálený hand craft market, kde je i infocentrum. Slečna nás neobdařila ani mapkou, takže hledání zeleninového trhu podle nepřesné lonely mapičky se stalo trochu nereálné. Na trhu s tradičními výrobky bylo to samé, co ve všech veteších a krámcích cestou. Ale ty jejich věcičky mi budu chybět.
Přesunuli jsme se do oblasti, kde měly být i normální obchody s oblečením. Chtěli jsme využít slev a příjemného kurzu dolaru, ale nějak se nepodařilo. Nové město je roztahané, velké, plné aut a smradu. Damašek mi zatím moc nepřirostl k srdci.

Po pár pokusech domluvy v kině, co přesně dávají a v kolik a jestli to není jen arabsky, jsme možnost jít na film vzdali. V jednom kině dokonce jedou sérii 3-4 filmů za sebou podle toho kdo na začátku řekne co chce vidět. Takže v kolik máte vyrazit do kina a co se bude dávat je velká neznámá :).
Hned vedle tohodle kina dělali fresh džusy. Jelikož jsem ještě na dietě, udělali mi banánový bez mlíka. Dávají to do velkých sklenic s brčkem. Výborná věc. Zasytí, je to dobré, zdravé a stojí to asi 40Kč.


Bloumání po trzích a nakupování dárků nám vydrželo asi do 6. Smutně jsme v hotýlku spočítali peníze a zjistili, že si ještě asi budem muset vyměnit, jeslti nechcem živořit. Náklady se teď pohybují na osobu kolem 19 tis. za 3 týdny, záleží kolik kdo utratil na dárcích :).

• letenka 8300
• pojištění 1600
• vízum 700
• kapesné cca 500 USD

Moje představa byla, že bude stačit 400 dolarů, ale jelikož jsme si docela užívali a nenechali jsme si téměř nic ujít, cena se trochu vyšplhala výš. Nehledě na to, že jsme nakoupily s Andy už něco i na Vánoce :).

Navečer mě vzali mí dva spolucestovatelé na nejlepší zmrzlinu v Damašku. Vystopovali ji tak, že šli proti proudu davu, který tento zázrak držel v hrsti. Posypán pistáciema, obrovské bakule zmrzliny. Prý je ručně tlučená, říká Lonely. Věřím tomu. Žádná vodovka, pěkně tuhá a plná chutí. Hlavně čokoládová je vynikající.
Moje první jiné jídlo než banány po dvou dnech a rovnou tohle. Snad to bude v pohodě, protože to si ujít nenechám.

Bloumáme dál po ulicích až Andy internet café, kde je dnes připojení zadarmo. Prý se zkouší systém a holčina odvedle mi prozradí jak se připojit i na Facebook a do všech zakázaných stránek. Takže to s tou cenzurou se prostě dá obejít a vcelku i snadno. Abych nezapoměla, upozornil mě na to Martin, že je slečna připojená.

Nutná šíša, zde "nargileh" čteno argila s čajem zde "šajem". Hned vedle Umajovské mešity. Když jsem si na netu přečetla, že na Severáku je 20 čísel sněhu a zuří kalamita, hned jsem si začala zase zdejšího tepla, kdy večer můžete sedět v sukni a krátkém třičku venku, jinak vážit.

Žádné komentáře:

Okomentovat